Як правильно скласти договір оренди офісу?

Зараз багато підприємців, які відкрили свою справу, вважають за краще орендувати приміщення під офіси, а не купувати їх у власність. Справа в тому, що покупка вимагає значних вкладень, в той час як оренда дає можливість вкласти заощаджені кошти в інший проект. Однак фахівці радять уважно ставиться до цієї оборудки, щоб уникнути можливих проблем.

Так, в першу чергу експерти рекомендують ретельно перевіряти термін дії і легітимність всіх правовстановлюючих документів у власника. Звичайно ж, термін дії зобов’язаний закінчуватися пізніше, ніж підписується договір оренди. Також не завадить відразу розділити між сторонами все обов’язки, пов’язані з експлуатацією орендованого приміщення.

Якщо обговорити заздалегідь гострі питання, то вдасться потім уникнути тривалих розглядів щодо відповідальності сторін за можливий ремонт або різноманітні поломки. Зрозуміло, потрібно торкнутися і тему, що стосується частоти підвищення орендної плати, щоб це влаштовувало обидві зацікавлені сторони. До того ж варто обговорити і можливість дострокового розірвання договору. При бажанні цей пункт можна навіть письмово зафіксувати, додатково вказавши строк повідомлення про дострокове розірвання, а також передбачені санкції за його порушення. Крім того, слід пам’ятати і про розмір депозиту. Як правило, для довгострокових договорів він становить близько 2-6 місяців орендної плати, а для короткострокових угод – 1 місяць.

Окремим пунктом же повинен стати розмір щомісячного орендного платежу. Багато хто віддає перевагу складати його із загальної суми за комунальні платежі, операційних витрат і базової ставки. При цьому під операційними витратами в даному випадку розуміється ставка за експлуатацію місць загального користування, а також інженерних систем, які є в будинку. Електрика орендарям зазвичай доводиться оплачувати окремо, сума ж за споживану воду обчислюється на основі показань лічильників. Якщо обговорить всі пункти заздалегідь, то оренда приміщення під офіс не викличе серйозних проблем.