Помилково думати, що бізнес може бути успішним лише в великих містах: мовляв, там величезний попит на різні товари і послуги, більше технічних можливостей і т. Д. Все це так, але і в малих містах є досить процвітаючих підприємців, треба тільки підійти до організації своєї справи толково.
Наведемо основні переваги маленьких містечок для ведення бізнесу.
• Конкурентів мало або їх немає зовсім.
• Для оплати праці працівників потрібно значно менше витрат, ніж в аналогічних сферах діяльності у великому місті.
• Витрати на рекламу мінімальні, адже в невеликих містечках багато жителів знають один одного або є родичами, так що будь-яка інформація поширюється досить швидко.
• Можна здійснювати прийом замовлень з великих міст — це позитивно позначиться на рентабельності.
Але було б нерозумним закривати очі на фактори, які можуть перешкоджати успішної діяльності в маленькому місті.
• Кваліфікація кадрів, часто, невисока. Важко очікувати, що тут буде багато тих, хто шукає роботу людей, які мають вищу освіту або якісь особливі професійні навички.
• Через малу кількість жителів, відповідно, трохи і споживачів пропонованих товарів і послуг. Тому витрати на організацію своєї справи можуть окупитися не скоро. У цих умовах необхідно забезпечити високу якість своєї продукції, адже, в іншому випадку, городяни будуть обходити стороною недобросовісного підприємця.
• Будучи прихильниками традиційного, розміреного укладу життя, жителі малих міст недовірливо ставляться до будь-яких нововведень. Якщо вони звикли роками купувати продукти перевіреної якості в магазинчику за рогом, буде потрібно час, щоб переконати їх: в новому магазині, розташованому через дорогу, товари не гірше, і, може бути, дешевше. Але правильніше не володіємо новий магазин занадто близько до вже наявної торговій точці з аналогічним асортиментом товарів.
• Деякі види бізнесу носять сезонний характер, наприклад, прокат інвентарю для літнього відпочинку. Навряд чи багато жителів маленького містечка зможуть собі дозволити поїздки взимку в теплі країни, де все це може стати в нагоді. Так що, організовуючи прокатний пункт, господареві треба заздалегідь думати, яку діяльність він буде вести в холодний період.
• Якщо містечко розташоване далеко від жвавих трас, починати в ньому готельний або ресторанний бізнес ризиковано.
Зваживши всі «за» і «проти», вивчивши потреби маленького міста і тверезо оцінивши свої можливості, можна приймати рішення про організацію бізнесу. І не варто боятися конкуренції: не в останню чергу, за рахунок неї будь-яка сфера діяльності вдосконалюється, а продукція і послуги стають більш якісними.